BLACK FRIDAY PRESALE - Spara upp till 70%. Se alla erbjudanden här!

Beställning och leverans

Hur man gör en beställning

Att handla på Bikable.se är enkelt och leveransen är  snabb.

Så här gör du en beställning:

 

  • Lägg till varor i varukorgen genom att trycka på knappen "Lägg i varukorgen" på varje vara du vill köpa.
     
  • Klicka på varukorgsikonen när du är klar med shoppingen.
     
  • Få en överblick över vad som finns i din varukorg.
     
  • Fortsätt till kassan om du är nöjd med innehållet i din varukorg.
     
  • Logga in på ditt användarkonto för en enkel utcheckning eller fyll i din information.
     
  • Välj leveransmetod.
     
  • Välj betalningsmetod.
     
  • Fortsätt genom att trycka på knappen 'Beställ'.
     
  • Fyll i din betalningsinformation och slutför betalningen.
     
  • Betalningen har genomförts och vi tackar för din beställning. Inom kort kommer du att få ett e-postmeddelande med din orderbekräftelse.

 

Leverans och priser

Här hittar du en översikt över de leveransalternativ vi erbjuder.
Fri frakt gäller för våra billigaste leveransalternativ.


Hemleverans

• Early Bird | 99 kr för beställningar under 799 kr. 50 kr vid köp över 799 kr.

• Instabox | 99 kr för beställningar under 799 kr. 50 kr vid köp över 799 kr.
Observera att Instabox i dagsläget inte erbjuder hemleverans till samtliga postnummer i Sverige. Se om du kan få Instabox hemleverans i utcheckningen där du väljer leveransmetod. 



Leverans till paketombud

• Bring | 59 kr för beställningar under 799 kr. Fri frakt vid köp över 799 kr.

• DHL | 69 kr för beställningar under 799 kr. Fri frakt vid köp över 799 kr.


• Instabox | 69 kr för beställningar under 799 kr. Fri frakt vid köp över 799 kr.  

• Schenker | 119 kr för beställningar under 799 kr. 60 kr vid köp över 799 kr.  


Retur

• DHL | 39 kr

• Bring | 39 kr


 

Lagerstatus

Du kommer alltid att kunna se lagerstatus på varan du vill köpa. Om varan finns i lager kan du få varan levererad strax efter att du lagt din beställning. Leveranstiderna beror på vilken typ av leverans du väljer i kassan. Om varan inte finns i lager antecknas det på varan vad aktuell leveranstid är. Beställer du flera produkter och en vara inte finns på lager skickas din beställning samlat när alla varor kommit in på lager.

 

Vårt lager är alltid 100 % uppdaterat. Det betyder att om du lägger en vara i din varukorg så kommer den automatiskt att reserveras för din beställning. När betalningen har genomförts kommer denna artikel inte att vara tillgänglig för andra kunder på webbplatsen.

 

1
Har min beställning genomförts?
Din beställning har genomförts korrekt när du har fått din orderbekräftelse via mejl eller när din beställning syns under "Mina sidor".
2
När får jag min beställning?
Beroende på vilket leveransalternativ du valt kan leveranstiden vara olika. Vi strävar alltid efter att leverera försändelsen så fort som möjligt och håller dig uppdaterad kontinuerligt från beställning tills paketet är framme hos dig.
3
Vilka leveransmetoder erbjuder ni?
Vi erbjuder olika fraktföretag och fraktmetoder. Se mer information om vilka fraktföretag vi samarbetar med på denna sida.
4
Vad är era fraktpriser?
Våra fraktpriser varierar beroende på vilket fraktbolag du väljer för din beställning. Du ser pris för de olika fraktvarianterna i kassan.
5
Var kan jag se lagerstatus?
Du kan se lagerstatus på alla våra produkter. När du trycker på en produkt kan du se om den finns på lager. En grön ikon med antal som finns på lager betyder att produkten finns på lager. En gul ikon betyder att produkten finns på distanslager ihop med antal dagar det tar att få hem produkten till vårt lager. Om den inte finns på lager har produkten en röd ikon. Om ett ankomstdatum finns så står det angivet på produkten. Om en produkt tillfälligt har okänd leveranstid kan du skriva upp dig för att få ett meddelande skickat till dig när produkten finns i lager igen.