BLACK FRIDAY PRESALE - Spara upp till 70%. Se alla erbjudanden här!

Reklamation

Reklamation

När du handlar på Bikable.se har du tre års reklamationsrätt enligt köplagen. Det innebär att om varan har ett defekt kan du antingen få produkten reparerad, utbytt, pengarna tillbaka eller priset sänkt beroende på den specifika situationen.

Det är självklart ett krav att reklamationen är berättigad och att felet inte har uppkommit till följd av normalt slitage, felaktig användning av produkten eller annat skadevållande beteende.

Om du får en vara som är skadad vid mottagandet har du 14 dagar på dig att kontakta oss.

 

Hur upprättar jag en reklamation?

Du behöver genomföra nedan steg om du vill göra ett klagomål på en produkt:
 

  1. Skicka oss ett mail till [email protected] med ditt ordernummer och din förklaring av problemet.
     
  2. Bifoga ett foto av problemet.
     
  3. Vänta på vårt svar på din reklamation.
     
  4. När och om det har avtalats med oss, skickar du tillbaka varan till oss. Vi skickar dig en kostnadsfri returetikett via e-post som du kan använda för att returnera paketet.
     
  5. Tänk på att varan alltid ska skickas tillbaka i sin originalförpackning.
     
  6. Se till att få ett inlämningskvitto när du skickar paketet ifall paketet behöver spåras. 

 

Rätt att reklamera

Om du vill reklamera ditt köp, vänligen kontakta oss på [email protected] eller tel. +45 70 20 93 00.

Om vi inte kan hitta en lösning kan du lämna in ett klagomål till den danska konkurrens- och konsumentstyrelsens Center for Klagomålslösning, Carl Jacobsens Vej 35, 2500 Valby. Du kan klaga till Center for Complaint Resolution på www.forbrug.dk.

 

EU-kommissionens klagomålsportal online kan också användas när du lämnar in ett klagomål. Detta är särskilt relevant om du är en konsument som bor i ett annat EU-land. Klagomål kan lämnas här: http://ec.europa.eu/odr. När du lämnar in ett klagomål måste du ange vår e-postadress [email protected].

 

1
Hur länge kan jag reklamera en produkt?
På Bikable.se har du tre års reklamationsrätt. Det innebär att om varan har ett defekt kan du antingen få produkten reparerad, utbytt, pengarna tillbaka eller priset sänkt beroende på den specifika situationen.
2
Vart vänder jag mig med min reklamation?
Du måste skicka ett mejl till [email protected] med ditt ordernummer och en beskrivning av problemet. Läs mer om reklamationer högst upp på den här sidan.
3
Hur skickar jag tillbaka min reklamerade produkt?
När din reklamation har godkänts eller varan måste skickas in för vidare kontroll får du en returetikett via e-post från oss.
4
Vart ska jag vända mig om jag vill reklamera eller är missnöjd med köp?
Om du inte är nöjd med din vara eller din beställning, vänligen kontakta vår kundtjänst så hittar vi en lösning på problemet.
5
Min vara har blivit skadad under transporten. Vad ska jag göra?
Om du får en vara som är skadad när du mottager det behöver du kontakta oss inom 14 dagar. Om paketet blivit skadat under transport välkomnar vi bilder på paketet och produkten.