Triggeren i SLX M7100 sitter i vänster sida och styr framväxeln.
Den är är justerbar i positionen, så när den monteras med ett bromsgrepp som är Shimano I-spec EV kompatibelt. Den kan således skjutas fram och tillbaka, samt upp och ned i vinkeln, så du får den bästa möjliga passform.
Det är endast én knapp på triggeren, så det beror på vilken väg du trycker den, om den byter upp eller ned.
I jämförelse till den tidigara SLX trigger, är den enligt Shimano 20% snabbare.
Den är lätt och responsiv, så du inte ska använda extra energi på dina byten, så du kan hålla kontroll och koncentrationen på spåret.
Teknologien i hela triggeren är maken till den som är använd i XT. Dock är materialvalet annorlunda, vilket gör triggeren tyngre, friktionen större och noggrannheten i de olika delar en liten smula lägre.
Dock är det inte alla som kan märka skillnaden, för teknologien är så välutvecklad.
Det ingår växelwire med växelreglaget
Triggeren i SLX M7100 sitter i vänster sida och styr framväxeln.
Den är är justerbar i positionen, så när den monteras med ett bromsgrepp som är Shimano I-spec EV kompatibelt. Den kan således skjutas fram och tillbaka, samt upp och ned i vinkeln, så du får den bästa möjliga passform.
Det är endast én knapp på triggeren, så det beror på vilken väg du trycker den, om den byter upp eller ned.
I jämförelse till den tidigara SLX trigger, är den enligt Shimano 20% snabbare.
Den är lätt och responsiv, så du inte ska använda extra energi på dina byten, så du kan hålla kontroll och koncentrationen på spåret.
Teknologien i hela triggeren är maken till den som är använd i XT. Dock är materialvalet annorlunda, vilket gör triggeren tyngre, friktionen större och noggrannheten i de olika delar en liten smula lägre.
Dock är det inte alla som kan märka skillnaden, för teknologien är så välutvecklad.
Det ingår växelwire med växelreglaget
Shimano SLX M7100 2s växelreglage I-spec EV vänster sida
* Fri frakt över 599,00 kr