Grand Prix-däcket är erkänt som ett av de bästa allround-racingdäcken för racercyklar i världen
Continental har nu lanserat den nya varianten 5000S TR Tubeless version som även används av de största åkarna på de största cykeletapperna
Grandprix 5000-däcket har förbättrats och utvecklats så att det nu är:
- 20 % snabbare
- 28% starkare (bättre punkteringsskydd)
- 50 gram lättare
Och dessa förbättringar har redan visat sitt värde genom att vara med på vinnarcykeln för världscupen i Belgien och även lett Colbrelli till seger i legendariska Paris-Roubaix
Continental har uppnått dessa förbättringar genom att tänka om det tubeless däcket
GP5000 s däck har en helt ny 2-delad konstruktion som inte bara ger däcket en lägre vikt och ett bättre rullmotstånd, utan det gör även däcket lättare att få upp på cykeln.
Detta beror också på att däcket är gjort "hookless" kompatibelt och kan användas på fälgar gjorda för vanliga vikdäck samt fälgar gjorda för Tubeless
Den nya designen innebär också att det finns ändringar av det maximala däcktrycket:
Däck Storlek: | 700x25c | 700x28c | 700x30/32c | 650x30/32c |
Max Tryck på "hooked" fälgar | 7.5 Bar / 109 PSI | 6.5 Bar / 94 PSI | 5.0 Bar / 73 PSI | 5.0 Bar / 73 PSI |
Max Tryck på "hookles" fälgar | 5.0 Bar / 73 PSI | 5.0 Bar / 73 PSI | 5.0 Bar / 73 PSI | 5.0 Bar / 73 PSI |
Max invändig fälgbredd | 21c | 25c | 25c | 25c |
Däcket är i storleken 700 x 32c (32-622) och är tillverkat med den snabba BlackChili-blandningen som tillsammans med Vectran Breaker-materialet ger ett väldigt fantastiskt allround racerdäck
Vikt:
700x25c - 250g
700x28c - 280g
700x30c - 300g
700x32c - 320g
Grand Prix-däcket är erkänt som ett av de bästa allround-racingdäcken för racercyklar i världen
Continental har nu lanserat den nya varianten 5000S TR Tubeless version som även används av de största åkarna på de största cykeletapperna
Grandprix 5000-däcket har förbättrats och utvecklats så att det nu är:
- 20 % snabbare
- 28% starkare (bättre punkteringsskydd)
- 50 gram lättare
Och dessa förbättringar har redan visat sitt värde genom att vara med på vinnarcykeln för världscupen i Belgien och även lett Colbrelli till seger i legendariska Paris-Roubaix
Continental har uppnått dessa förbättringar genom att tänka om det tubeless däcket
GP5000 s däck har en helt ny 2-delad konstruktion som inte bara ger däcket en lägre vikt och ett bättre rullmotstånd, utan det gör även däcket lättare att få upp på cykeln.
Detta beror också på att däcket är gjort "hookless" kompatibelt och kan användas på fälgar gjorda för vanliga vikdäck samt fälgar gjorda för Tubeless
Den nya designen innebär också att det finns ändringar av det maximala däcktrycket:
Däck Storlek: | 700x25c | 700x28c | 700x30/32c | 650x30/32c |
Max Tryck på "hooked" fälgar | 7.5 Bar / 109 PSI | 6.5 Bar / 94 PSI | 5.0 Bar / 73 PSI | 5.0 Bar / 73 PSI |
Max Tryck på "hookles" fälgar | 5.0 Bar / 73 PSI | 5.0 Bar / 73 PSI | 5.0 Bar / 73 PSI | 5.0 Bar / 73 PSI |
Max invändig fälgbredd | 21c | 25c | 25c | 25c |
Däcket är i storleken 700 x 32c (32-622) och är tillverkat med den snabba BlackChili-blandningen som tillsammans med Vectran Breaker-materialet ger ett väldigt fantastiskt allround racerdäck
Vikt:
700x25c - 250g
700x28c - 280g
700x30c - 300g
700x32c - 320g
Continental Grand Prix 5000 S TR Vikdäck 700 x 32c
* Fri frakt över 799,00 kr