![Silca Pista Plus Fotpump 15 bar](https://images.bikable.se/Silca_Pista_Plus_Fodpumpe_15_bar_1623326115.jpg)
![Silca Pista Plus Fotpump 15 bar](https://images.bikable.se/Silca_Pista_Plus_Fodpumpe_15_bar_1623326115_01.jpg)
![Silca Pista Plus Fotpump 15 bar](https://images.bikable.se/Silca_Pista_Plus_Fodpumpe_15_bar_1623326115_02.jpg)
![Silca Pista Plus Fotpump 15 bar](https://images.bikable.se/Silca_Pista_Plus_Fodpumpe_15_bar_1623326115_03.jpg)
Utöver alla testade funktioner från den tiden har Silca även gjort vidareutvecklingar på pumpen för att hålla den uppdaterad för de senaste cyklarna.
Pumpen är gjord för att hålla länge, den är gjord med ett slitstarkt stålrör med handtag i ask med inbyggd styrning för slangen när pumpen förvaras.
Inuti pumpen används Silcas läderpackning som har testats i decennier för att hålla väldigt länge.
Lädret är 3mm tjockt och 10mm högt vilket ger en tätning som håller mycket längre än en gummipackning.
Pumphuvudet är av en typ som håller sig stadigt mot ventilen med hjälp av däcktrycket.
Detta fungerar på grund av den specialdesignade gummikonen inuti pumphuvudet som pressas runt ventilen när pumphuvudet sätts på, och pressas ännu fastare när däcket pumpas.
För att ta bort pumphuvudet igen, dra helt enkelt i det.
Detta pumphuvud passar endast på racerventiler. Om den ska användas till autoventiler måste pumphuvudet skruvas loss varefter ett pumphuvud med gänga för autoventiler dyker upp.
Det är också enkelt att byta ut pumphuvudet mot HIRO-typen, som Silca också erbjuder om så önskas.
Manometern är 64 mm stor och placerad på pumpens bas. Det är exakt till upp till 2 % från det aktuella däcktrycket.
Denna pump kan pumpa upp till 15 bar eller 220 psi.
Utöver alla testade funktioner från den tiden har Silca även gjort vidareutvecklingar på pumpen för att hålla den uppdaterad för de senaste cyklarna.
Pumpen är gjord för att hålla länge, den är gjord med ett slitstarkt stålrör med handtag i ask med inbyggd styrning för slangen när pumpen förvaras.
Inuti pumpen används Silcas läderpackning som har testats i decennier för att hålla väldigt länge.
Lädret är 3mm tjockt och 10mm högt vilket ger en tätning som håller mycket längre än en gummipackning.
Pumphuvudet är av en typ som håller sig stadigt mot ventilen med hjälp av däcktrycket.
Detta fungerar på grund av den specialdesignade gummikonen inuti pumphuvudet som pressas runt ventilen när pumphuvudet sätts på, och pressas ännu fastare när däcket pumpas.
För att ta bort pumphuvudet igen, dra helt enkelt i det.
Detta pumphuvud passar endast på racerventiler. Om den ska användas till autoventiler måste pumphuvudet skruvas loss varefter ett pumphuvud med gänga för autoventiler dyker upp.
Det är också enkelt att byta ut pumphuvudet mot HIRO-typen, som Silca också erbjuder om så önskas.
Manometern är 64 mm stor och placerad på pumpens bas. Det är exakt till upp till 2 % från det aktuella däcktrycket.
Denna pump kan pumpa upp till 15 bar eller 220 psi.
Silca Pista Plus Fotpump 15 bar
* Fri frakt över 599,00 kr